Tuesday, June 04, 2013

Kelengkapan bersalin

Alhamdulillah sudah memasuki trimester ke 3..minggu ke 29
Asyik dengan barang baby je..meh kita review sikit barang untuk bersalin pulak

Untuk pemulihan badan & menambah tenaga ibu, aku pilih set bersalin shaklee
Pilih set bersalin (4jenis, 40biji setiap 1) + esp + trial pack alfalfah 90 biji (milk booster)
+ trial pack lichitin 60 biji = RM255
Gambar belum ada sebab belum beli..tanya harga dulu..masuk 8 bulan setengah baru nak order
Ke ada orang yang boleh tawar harga yang lebih menarik atau tahu mana-mana distributor yang boleh bagi harga yang lebih murah
Tapi rasanya ini pun dah murah kot



Kat atas ni gambar herba mandian aura, tungku besi beserta sarung biasa tanpa herba
Nak cuba pula tungku besi, sebelum ni pakai tungku yang macam bantal isi air tu
Tapi baru-baru ni dengar ada kes tungku tu pecah..takut pulak kot-kot nasib tak berapa baik kena kat aku masa tengah tungku tu pecah..tak ke haru nanti
Mencegah lebih baik dari mengubati..so aku pilih tungku besi la..lagi pun boleh tahan lama
Banyak review dari mommy kat luar sana herba mandian aura cukup harum baunya
Ni yang buat aku nak mencuba..ada tiga pack dalam 1 kotak, boleh pakai untuk 2 minggu
Cara menggunakan pun senang nampak gayanya..
Semua barang-barang ini aku beli di kedai mama n damia, boleh tengok dalam website & fb dia
Harga murah la jugak..tungku besi 2kg RM38.00, sarung tungku RM14.90 & herba mandian aura RM24.65 sahaja.


Bengkung ni aku beli dari bengkung mama anggun..
Harga RM50 termasuk tungku baby + postage
Berbaloi la dengan harga & kualiti barang
Bengkung ni ada size tau..macam size badan aku ni ambil size L sesuai
Sebelum ni aku pakai bengkung tradisional, bengkung lilit
Tapi payah pulak nak pakai..sudahnya aku pakai cuma seminggu lebih je
Kali ni nak dengan adanya bengkung zig zag ni aku harap lebih berdisiplin..berharap sangat

 
Ni barang yang paling penting untuk mengempiskan perut & buang lemak-lemak berlebihan
Dek terpengaruh dengan kawan-kawan yang telah berjaya kurangkan inci badan diorang aku pilih untuk pakai felinna ni masa berbengkung nanti
Harap-harap dapat kurus la..takut jugak..ada review orang macam tak berkesan je
Kalau tengok pengasas dia macam berkesan je
Tak pe kita cuba dulu..nanti tengok macam mane..kalau tak ok..nangis je la..buang duit aku je
Aku kirim dengan kawan-kawan yang beli secara pukal, so dapat la harga murah sikit dari pasaran RM43 berbanding harga pasaran RM60-RM70
 
Sekian dulu buat masa ni..nanti kita cerita-cerita lagi

2 comments:

  1. Salam. Sy nk tnya kenapa sy serch sarung tungku dlm mma n damia x dak pon?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sumaiyah, saya baru tengok laman web mama n damia, ada jual lagi. http://mamadamia.com/index.php?route=product/category&path=60

      Delete