Monday, June 10, 2013

Scan 3D di Putra Medical Centre

Hari ini kandungan aku masuk 29minggu 6hari
esok genap 30 minggu..rasa cepat masa berlalu
seperti  mommy to be yang lain, aku pun tak ketinggalan untuk buat scan 3D
ini pun rasa-rasa dah terlalu besar nak buat scan 3D
masa yang paling sesuai 28minggu
aku dah terlajak 2minggu baru terhegeh-hegeh nak buat

so pagi-pagi lagi aku dah gerak ke PMC takut ramai orang
dapatlah turn no.5 dalam pukul 8.45 dah dapat jumpa doktor
selamat tak perlu tunggu lama
pagi ini doctor gynae yang bertugas Doktor Zarul
1st time jumpa doktor gynae lelaki, sebelum ini jumpa Doktor Ratna
rasa malu-malu sikit
tapi Doktor Zarul ni sangat baik & teliti orang nya
dia tanya detail berkenaan kandungan aku dari awal
walaupun aku jumpa doktor sekadar nak scan je
check up buat kat tempat lain

Alhamdulillah berhasil juga dapat tengok muka baby
walaupun agak terlewat buat scan 3D
tembam betul pipi baby ibu..rasa nak cubit-cubit je
cuma yang merisaukan aku besar baby lebih dari usia dia
ikut scan dah macam 32minggu, berat pun mencecah 2.1kg
nak kata ada kencing manis, dah check hari tu memang tak ada
due date bertukar dari 20/8 ke 1/8, tak ke jauh beza tu
sampai doktor tanya balik betul ke  LMP yang aku bagi
betul, memang aku catat tiap-tiap bulan period aku
harap semuanya baik-baik sahaja..

No comments:

Post a Comment