Wednesday, June 19, 2013

cuba untuk ber'cloth diapers

since nak masuk anak dua ni kena lah membuat perancangan kewangan dengan lebih baik
aku dah lama terfikir untuk menggunakan cloth diapers, sebelum Naylee lahir lagi
tapi dok fikir tahap 'kerajinan' aku ni membuatkan hasrat terbantut di tengah jalan
kali ini aku tekad, demi mengurangkan sikit beban hubby

rancangan aku memakaikan Naylee cloth diaper sebagai pemulaan
sebabnya senang nak uruskan, Naylee beyok pun sehari sekali je & kencing pun tak berapa banyak. lagipun dah boleh start toilet training since umur dia pun nak masuk 2 tahun. tinggal untuk perbelanjaan susu tepung je la.

untuk baby yang bakal lahir, aku pakaikan dulu disposal diapers sebab cloth diapers yang aku beli jenis one size, terlalu besar kot untuk dia. so kena keluarkan lah perbelanjaan untuk disposal diapers. susu baby pulak mestilah susu terbaik dari ibu, dah jimat kat susu. semoga Allah murahkan rezeki anak ibu, dapat menyusu sampai 2 tahun. akan datang bila baby dah menginjak umur 2 ke 3 bulan, baru aku pakaikan cloth diapers & hopefully Naylee dah boleh ke toilet sendiri masa tu.

secara amnya..kami cuma perlu keluarkan perbelanjaan susu untuk kakak & disposal diapers untuk adik. tak adalah lari sangat perbelanjaan dengan yang dulu, cuma kena tambah duit untuk hantar anak ke pengasuh. harap-harap semua berjalan seperti dirancang..insyaallah

permulaan ni aku baru je beli 5 keping cloth diapers, brand QQ Baby untuk percubaan. dah siap pre-wash 3x & akan cubakan pada Naylee sabtu ni.

comel-comel design cloth diapers, rambang mata nak memilih

kalau ok, aku akan tambah lagi 10 keping, ada offer di QQ Baby website
beli 10 keping dengan harga RM150 termasuk postage, berbaloi-baloi
tawaran sah sehingga 30 Jun ni je








No comments:

Post a Comment