Monday, October 28, 2013

Review : Breastflow mipump double 1st year

 
Sekarang dah banyak jual dual breastpump yang mampu milik macam rumble tuff, eve love heavenly, autumnz & mipump 1st year
aku pilih untuk beli mipump 1st year sebab ini yang termurah
sebab apa murah, aku kirim dengan bos aku beli kat USA
harga RM270 sahaja, kalau kat Malaysia boleh dapat harga RM370-RM450
 
Kelebihan pum ini ;
1. ringan, motor dia selebar tapak tangan sahaja
2. suction lembut, ada 8 level suction
3. part tak banyak, senang cuci
4. boleh pakai bateri & elektrik
5. pegang satu tangan je pun boleh sebab ada handle
6. bunyi tak berapa kuat, macam bunyi vibrate
7. dapat bag untuk simpan pam
 
Kekurangan ;
1. sparepart susah nak cari..setakat ni yang tahu growing-kidz, tak semua kedai ada. Tapi harga sparepart dia murah tau, serendah RM10. Boleh dikira kelebihan jugak ni.
2. botol kena guna brand 1st year sahaja..
 
Tambah satu lagi kekurangan pada aku sebab waranty USA..jadi kalau rosak pandai-pandai la sendiri
 
 
Setakat ini aku berpuas hatilah dengan performance pum ni cuma aku masih kekok pakai pum lektrik,
dah terbiasa pakai pum manual..rasa lagi cepat..Medela Harmony dihatiku.
 
 
UPDATE
 
Dah jadi pam kesayangan setelah 2 bulan menggunakan
Really recommended pada mommy2 luar sana
Pam ni antara kegemaraan ibu-ibu kat KIM tau



2 comments:

  1. Sis..ada sparepart utk tubing die x? Kat growingkidz out of stock..sy need urgently

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, saya baru perasan komen awk. Saya tak ada spare tubing dia. Sorry

      Delete