Tuesday, May 07, 2013

happy birthday to me.. 6 May nan indah

saya dah tua..27 tahun pun & sedang hamil 6 bulan
 
Tajuk pun dah tahu kan..semalam merupakan hari jadi aku yang ke-27
cepatnya masa berlalu..dah tua rupanya..
gambar ni aku ambil sebelum keluar dating dengan en hubby
lama dah tak keluar berdua-duaan dengan hubby kecualilah pergi balik kerja
Naylee..kami tinggalkan dengan mak aku..terima kasih mak jagakan Naylee
 
Rancangan utama kami pergi shopping barang baby di Sogo
pelik tak..orang birthday ni pergi la celebrate candle light dinner ke
ada ke pergi shopping barang baby..tapi itu lah hajat & keinginan aku
 
So bermulalah perjalanan kami..
lepas hantar Naylee pergi rumah mak, kami
kami decide naik ktm je pergi sogo..nak elakkan kesesakkan la konon
dah lama kot tak naik train..betul-betul mengimbau kenangan zaman bercinta
sampai ke station komuter, dah terlepas 1 train..terpaksalah menunggu train berikutnya
selang 20 minit, tibalah train yang dinanti..berhenti depan kami betul-betul coach pink
hubby kata dia tak leh masuk situ..jadi kami berjalan ke coach sebelah
elok je aku masuk..boleh pintu tu tertutup..panik aku tengok hubby kat luar..yang aku kat dalam
aku nampak button warna hijau kat tepi pintu..aku tekan-tekan berharap pintu akan terbuka
tak terbuka pun..putih mata aku tengok laki aku tertinggal kat station tu
so aku decide turun kat next station..tunggu la train yang seterusnya yang bakal membawa buah hati aku..
terpaksa tunggu 20minit lagi..dah janji dengan hubby naik coach yang paling depan sekali
sampai je train aku terus masuk & duduk sebelah hubby..kitorg tergelak je ingat kisah tadi
aku rasa macam couple sebelah pandang semacam je kat aku & hubby
aku duduk dengan laki aku kot..tak nampak perut bulat aku ni 
memang la naik tak sama sebab laki aku aku kena tinggal dengan train sebelum ni
ntah apa diorang fikir ke aku yang bersangka buruk..lantak lah
 
Sampai je station bank negara..kitorg terus ke kedai makan..kelaparan dah kami
makan kedai biasa depan Sogo..kalau nak tahu kedai seberang jalan bertentangan dengan Sogo
ada jual rojak, nasi berlauk & masakan panas yang dimasak oleh apek tua
kedai biasa bagi orang lain tapi bagi aku kedai tu punya nostalgia sendiri..
dari kecil aku makan kat kedai tu..arwah datuk aku suka bawa makan kat kedai tu
rasanya tukang masak tu namanya ah seng..nama kedai tak pernah tahu pun
selalu panggil kedai ah seng je..
sekarang datuk dah tak ada..aku bawa hubby pulak makan kat situ..
ini kali ke-2 makan dengan hubby kat situ..yang special nasi goreng & mi hailam dia
nampak biasa tapi sedap tau.
 
Lepas makan kami terus pergi Sogo..
cerita shopping next entry..panjang lebar pulak kat sini
balik dari Sogo, kami ambil kereta terus ke Jusco..tengok wayang
inilah kegemaran kami masa masih berdua
sejak ada Naylee, ada sekali je kitorg pergi tengok wayang
pilih cerita Iron Man 3..terbaik lah..sampai aku mimpi Iron Man tidur malamnya
balik tengok wayang..ambil Naylee..tapau makan kat warung Mak Jah dekat rumah
makanlah kami 3 beranak..
berakhirlah 6 Mei dengan kenangan tersendiri
biasa je bagi orang lain tapi cukup bermakna bagi aku
 
Buat suamiku,
Terima kasih bee..bawa sayang jalan-jalan, layan kerenah sayang
walaupun sayang tahu bee paling takut nak ikut sayang shopping sebab sayang banyak kerenah
tapi bee betul-betul bersabar semalam..hihi
Sayang awak sepenuh jiwa..
 
 
 

1 comment:

  1. hi..seronok kan buat preparation baby...
    ermm suka baca..

    jemput ke blog saya pulak...:)

    ReplyDelete