Thursday, April 07, 2016

Shopping barang baby - kelengkapan untuk breastfeed


Cerita shopping barang menyusu pula
Alhamdulillah berjaya susukan Sofea sehingga 2 tahun 3 bulan tanpa susu formula
sekarang dia sudah cerai susu badan sejak bulan 11 tahun lalu
behenti terus susu sebab aku tiada niat nak bagi dia susu formula since dia ada ekzema
harap-harap baby baru pun ada rezeki untuk menyusu sepenuhnya dengan ibu..

Apa yang aku beli ;
  • Autumnz storage bag, RM9.90 x 5 box
  • Autumnz ice pack, RM19.50
  • Bumble Bee storage bottel RM31 x 2 box
  • Manual breastpump Unimom Mezzo, RM79
Ada orang pakai lagi ke manual breastpump? Ah, aku punya sukalah..hihi
aku punya breastpump letrik Mipump & Trueeluv Unico aku masih okey
tinggal nak ganti medela harmony aku yang banyak berjasa dari zaman Naylee
sudah sampai masa untuk aku tukar
aku mesti nak ada pum manual juga, orang lain tak pasti lah, ikut lah masing-masing punya keselesaan
bag susu mungkin pakai hak yang lama je masa Sofea

Kadang difikir, kelakar je rasa
baru je berhenti pam susu bulan 6 tahun lepas (2015)
masa itu, Sofea sudah masuk 1 tahun 10bulan kot
tapi sebab dia dah taknak minum susu perahan dari umur setahun 7bulan
susu pun makin drop, dengan puasa lagi
aku pun behenti mengepam
Insya Allah bulan 6 tahun ini (2016) aku mula balik rutin asal mengepam susu
setahun je rehat mengepam..hahaha

Moga murah rezeki anak ibu dengan ASI dan ibu lebih gigih mengepam nanti.


No comments:

Post a Comment