Tuesday, November 20, 2012

Listing menyambut kehadiran bayi baru

Salam semua..
Dah lama menyepi..kesian lak blog ni tiada sebarang entry
Tadi buat 5s dalam pendrive, buang mana-mana yang tak diperlukan lagi..buat menyemak je banyak-banyak ni
Ternampak lak folder "My Baby" yang dulunya sangat aktif sebab aku simpan semua info berkaitan kehamilan, budget, kalender & pelbagai lah bagi persediaan aku menyambut bayi pertama
Selalu aku kongsikan folder ni dengan mana-mana kawan sekerja aku yang minta nasihat tentang kehamilan

Benda yang paling bakal-bakal ibu suka nak tahu..pembelian barang bayi..bab shopping ni memang sangat excited. Kat bawah ni aku kongsikan listing yang aku buat masa mengandung dulu..complete dengan barang keperluan ibu sekali.

SHOPPING FOR THE BABY

Baby clothing

ð       Bodysuits – 5pcs

ð       Sleeping suits – 5pcs

ð       Swaddle (bedung) – 1pc

ð       Cap – 2pcs

ð       Socks & mittens – 10pairs

ð       Baby detergent – 1 bottle

ð       Nappy – 1pack

ð       Handkerchief – 5pcs

ð       Barut – 5pcs

Baby bedding

ð       Bedding set – 2 set

ð       Mosquito net – 1pc

Baby bathing

ð       Baby bathtub – 1pc

ð       Baby toiletries – 1 set

ð       Baby towel – 3pcs

ð       Baby oil (minyak telon) – 1 bottle

Baby travel

ð       Diaper bag – 1pc

ð       Stroller – 1pc

ð       Baby car seat – 1pc

Baby necessities

ð       Diapers (new born) – 1 pack

ð       Nappy rash cream – 1pc

ð       Thermometer – 1pc

ð       Baby wipes – 3pcs

ð       Changing mat – 1pc

ð       Baby nail clipper – 1 pc

ð       Soft brush – 1pc

Baby feeding

ð       Feeding bottle – 1 set

ð       Breast pump (complete set) – 1 set

ð       Bottle brush – 2pcs

ð       Warmer – 1pcs

For mom

ð       Nursing bra – 5pcs

ð       Nursing pad – 2 box

ð       Overnight pad – 3 packs

ð       Stretch mark cream – 1pc

ð       Set bersalin (jamu) – 1 set

ð       Gamat Healin – 1 bottle

Additional item

ð       Rak baju baby – 1pc

ð       Ampaian baby – 1pc

ð       Hanger baju baby – 2 bundle

Anggaran perbelanjaan semua barang ni akan aku kongsikan kemudian.
Harap dapat membantu mereka yang sedang pening memikir apa yang hendak dibeli.
 

 

No comments:

Post a Comment